неделя, 23 февруари 2014 г.

Тъпото,умните и фарисеите

                                                           Тъпото,умните и фарисеите                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Посвещавам на Самюел Бекет и всички братя абсурдисти,защото съм от тяхната кръвна група. Те ме научиха на литература.


Така ме знаят в градчето-тъпото.Бях се напил като мотика и влязох в кръчмата на умните.Така им викат,щото са умни-все даскали,доктори,философи,политици,полиглоти и какви ли не идиоти.Разликата между мен и тях е, че аз не се обиждам на прякора,а те се.Даже някой се бият.

   Та влизам аз,викам по едно и им казвам,че ги няма.                                                                            А те се нахвърлят срещу мен  и ми казват,че мен ме няма;        
   Е, върви,че спори с такива хора.Нищо не ми идва наум.                                                                         Пък аз съм сигурен,че не само ги няма,а не са и живи                                                                     -Вървете по дяволите,-казвам-вие сте тъпа сган.                                                                                -А,така не може-засягат се те  -философствай си колкото щеш,но не пред фарисеите! И без да обиждаш.Ние сме порядъчни хора и не обичаме да ни наричат сган.         
        Комунистическият атавизъм в моето мислене надделява-хрумва ми следното и им го ка
звам:         Щом сте порядъчни хора,вие не сте никакви хора- и мисля си,че сега ще ме разберат. Ама не би.Пак не щат и се обиждат още повече.                                                                                            -Ти-викат -си шопар,а ние сме хора с принципи,ние знаем кои сме,а ти не знаеш.Ние се виждаме и се гледаме,разбираме се,споделяме,замезваме с копърка и си пием ракийката,че и  с бира разреждаме.Върви,нали-върви. Разправяй ги на някой друг,че ни няма.Ние сме си ние,а ти си въздух,въздухар,балон.Само ни разваляш кефа.                                                                                             Но нали съм твърд,безпрнципен и неотстъпчив,пак им казвам:                                                 -С цялата си отговорност твърдя и се кълна в опашката на дявола,                                                                                                                              че вас ви няма,защото ви няма.                                                 Някой се замислят,а други съвсем униват.                                                                                                                                                                                                                                                     Ето например-продължавам аз,чувайки гласа си отвън-да вземем този часовник,най обикновен будилник,но жив,по-жив от вас,защото само си тиктака и е във времето,а не си мисли ,като вас,че може да мисли.Той съществува.                                                                                      -Тъй ли?-наскачат те-ще ни сравнява с будилник.                                                                                                               -Може и с риба да ни сравни                                                                                                                                  -и с рибя опашка                                                                                                                                              -с червей                                                                                                                                                          -мравка                                                                                                                                                            -кокошинка                                                                                                                                                            -къща                                                                                                                                                              -СЛОН.                                                                               -Не-прекъсвам ги аз-изплашен за слона.                                                                                     -А ти жив ли си?-сеща се някой да ме попита.                                                                                                            И сега аз съвсем забуксувам.                                                                                         Разликата е съществена,но е почти нулева.Тоест може да съществува,а може и да не съществува.Особено,ако приемем,че мисленето е признак,свойство,субстанция без предмет или явление.                                                                                                                                                                                                              Объркан съм.                                                                                                      -Да, и аз съм като вас-смотолевям разколебан-но за разлика от вас,аз не съм тъй убеден в своята реалност,а в...тоест...А тая разлика е съществена по отношение на мен и вас,но не и по отношение на...                                                                                                                                  
            -Вие сте фанантазьор господине,-смее се една девсвена,около деветдесет годишна госпожа и пита-Спите ли с жени?                                                                                                                    -Те не мислят-отвръщам аз.                                                                                                                    -А мъжете?-хваща ме съвсем на тясно тя.                                                                                           - Пространството,което е реално недоказуемо и времето,което е идвън нас-подхваща някакъв самобитен гений,любител на Хегел,но без Кант.-се побира само в божествената частица ...И пуска три копърки наведнъж в гърлото си.                                                                               Тук аз съзирам грешката си.Просто подходих глупаво.Но те не ми дават време да се поправя.                                                                                                                                                            -Пръждосайте го тоя!                                                                                                                                                    -Дайте бира,водка,нож.                                                                                                           Някой заби вилица между ребрата ми,а двама мъжаги ми помогнаха да избягам през прозореца.                                                                                                                                                            Докато летях, ми просветна,че няма нищо смешно във вица за врабчето и моста...