понеделник, 4 август 2014 г.

Доброто е около нас,но рядко се въплащава



Иван РАич беше дълбокомислещ човек. Веднъж някой му подхвърли,че той е аутсайдер/и той се съгласи,без озлобление и без съжаление/. Бе запомнил една сърбо-хърватска мисъл още от малък и тя го спасяваше в миговете на самосъжаление,че никога няма да стане като останалите хора-сериозен и преуспяващ.Тя беше следната: "Аутсайдерите движат света,
политиците са тези,които мислят,че действат."
        Той беше далеч от мисълта,а и желанието да спасява света,и все пак бе вътрешно убеден,че външните/спрямо него-СВЕТА,/допринасят повече той да съществува,отколкото ония,които си въобразяват,че въртят кълбото и светът съществува заради тях.

            И в един августовски следобед,потънал в жегата на тия мисли,той написа следното:

      Аз съм нищото
                        изгубения рай

           изгубения                
подлог,страдащ по

   изгубени сказуеми.

           Аз съм този,който предаде Сократ

       и спаси Сократа за вечността
             защото какво е живота без символи и метафори
       без смях и суета  

Аз съм другото на себе си

        което вярва,че кълбото земно се върти/без да го помни/

             И на доброто вярва/без да го вижда/

        И знам,че съм глупак,

               но тъй и искам да умра.

         Не искам да мразя

                макар да ме карат на сила политиците

         и ми навират своите петнисти истини в сурата.
                             А после ме обичат
         Но  знам,че този,който ме обича с тази любов,

                                всъщност ме мрази.

                 Мрази ме защото иска да съм като него,

           а аз съм винаги "отвън".

    И аз бягам,бягам през девет планини в десета,бягам от хората и от себе си бягам,защото няма къде да отида.  И той не намери място на земята.Самоуби се.И сега удобно се е поселил в междузвездните пространтва.