неделя, 18 юни 2017 г.

ГГрешка ли е човека или Божествена ирония?




                                    Тъмницата е дълбоко под земята.Стените и са каменни и имат фор-

               мата  на равнобедрен  триъгълник.Сякаш всичко е търсено съзнателно,защото са-

              мо в този си вид дълбоката дупка може да допусне сноп светлина.А тя ме дразни,

              защото ми напомня,че съм жив ,че въпреки всичко някъде извира живот,отреден

             за мен, като снопче/"ивица златни лъчи"/създавайки илюзията за надежда,без надежда.

                Бях осъден на доживотен затвор ,за това,че убих своя мъчител.Отрязах му

            тестисите в мига,в който той се разсея.Издърпах нажежения ръжен ,с който ме обе-

            зобразяваше,измъкнах ножа му и отрязах и  главата .Спомням си само,че ми се

           молеше,но аз не изпитах жалост и прерязах и последните му вратни жили.Беше

           слаб,страхлив и  уязвим човек с изкривено от злоба и лакомия лице и след някол-

           ко опита   го убедих да ме развърже за да му покажа къде са парите. Гореше ме

         по слабините с нагорещеното желязо,гореше лицето ми,изгори и едното ми око.

             И въпреки всичко сега съжалявам,че го убих.Такива като него носят само соб-

         ствената си душа,ако изобщо я имат.Те трябва да бъдат наказвани от бога,не от

         човеците.

          До едно време броях годините,които лежах в затвора,след това времето започна

        да не ми прави впечатление.Животът ми се втичаше в някаква обща,безформена маса

       която нито ме измъчваше,нито имаше каквото и да е значение.Все едно съм  камък

       мък без памет .Но това не означаваше успокоение и сливане с безкрая, а някаква

       старческа немощ и примиреност,която очакваше единствено смърт.

          Забравих и да мисля,но постоянно сънувах. Словото на Бога се изливаше

      през мен чрез съня.А то можеше да има много измерения.Най често беше река

    /някога бях рибар/ можеше да бъде път,стоножка,мираж,океан,вселена,муха,но

     винаги се изливаше и раждаше от единичното.А то е тленно-казвах си аз-не

     е Бог.От друга страна всичко единично е атрибут на Бога,значи част от него.А

     да си част -си и цяло,тъй както "тленното тяло е част от световния дух",от духа на

     на "цялото",макар да боли,да е грешно,смъртно и мирише.Като кръвта на оня

    нещастник,която се е загнездила в носа ми.Нищо,че и той е изгорен и често мири-

    ше на изгоряло месо.

     .Това вече не мога да го измисля,сънувам го затова му вярвам.Вече не

     си спомням дали съм бил някога свободен,дали има ден и нощ,дали съществуват и

     други хора,но те са част от моята тъмница.По-истински от всякога.Сенките

     са най-видими на светлина.И тогава душата ми се изпълва с благоговение.

     И сънят почти се слива с реалността и аз си представям живота който живях,

     и този който бих могъл да живея.И в двата случая ненавистта към формите ме

     опровергава.Дълги години изучавах как правоъгълния триъгълник/още един

     от атрибутите на Бога/ може да се превърне  в правилен петоъгълник/пентаграм/.

      В него бе скрита Божествената пропорция. Всеки следващ ден ме даряваше с миг

    надежда че ще открия златното сечение,но никога не можах да осъзная що за цел е

    това,малко преди да реша уравнението.И осъзнах,че всичко се дължи на човешките

    езици и в тях е скрита тайната.Иначе Бог не би създал толкова много и разнопосочни

   изречения,на които да не се разбират човеците.Дори езика ни бе даден от Бога тъй как-

   то светлината от небето.И все пак няма дума,която да  означава всичко/вселената/ и да я

   съдържа в себе си,тъй както думата "котка" не означава планета от друга галактика, а

   съдържа завършено животинче,което мяука и драска,страхува се ,но незнае,че ще умре

   след малко.То дори не знае,че е живо,ала страда.Всичко в този свят се случва едно-

   временно.Тук и на другата планета  .Котката хваща мишка ,убива я и я изяжда.Това

   не е последователност,а акт във вечността,защото какво остава от мишката:,зърната

   :жито с които се е хранила,а те са покълнали от земята/тук и там/,в която тя ще се вър-

   не.Ще се завърне оставайки част от себе си. От своя безсмислен живот, обречен на

   котката/която не и мисли злото/ и която също е осъдена един ден да я разкъсат разго-

   нените котараци.Езика е Божие дело и то единствено спасява и изразява тази безкрайна

   взаимовръзка на нещата с космоса/ Цялото в едновремеността/.Пет триъгълника в

  петоъгълник .Всички сънища се съдържат в други сънища.Будиш се ,но не знаеш дали в

  реалността или в друг сън.И не знам дали преди да се събудя не съм умрял?.

      Да живеем в илюзията на съня е лесно,трудно е самото събуждане...А неговото

   продължение...отново и отново....Изгубен...безнадежден. ..И все пак в собствената си

   нирвана...Безформено желе,което не желае да се буди,да се сеща за тяло и цяло...За

   златното сечение и пентаграма...

      От време на време се сещам,че все пак аз съм затворник.Убиец.Ако биха ме пуснали

    щях да умра.Моя дом е тука.Тука се научих да живея,сънувам и умирам.ТАМ щях да

    бъда в затвора на хората,в затвора на собсвеното си безсилие,а това е по-лошо от сноп

    светлина,която не дава надежда,а упование,че си преминал в безвремието.

      Не помня кога е станало моето единение с Божеството,с вселената,с вечността,

    и не съм наясно с думите,които означават/,навярно едно и също/,но си спомням,че то

    беше "МИГ РАЗТЕГНАТ ДО БЕЗКРАЙНОСТ". Не знам даже дали съм бил щастлив,

    но щом съм сънувал "Златното сечение",сигурно съм станал дете на Бога,Той ме е

    приел,а може би отхвърлил като предател?...Пък може и да съм сънувал себе си?

     Всеки вижда и усеща Бога по своему: някой като "всичко съществуващо",други като

     тюрма,трети като пеперуда,четвърти...пети, шести като цвете или нарисувано

    сърце...Е ,не сме ли еманация или част от него.Аз го открих тука,и тука се слях

    с него.Аз съм Неговата грешна ирония.По-скоро собствената си безкрайна неу-

    довлетвореност за живот навън,където не искам да се връщам.Това е моя дом-

   моя затвор и моето въображение,моя Бог и моята свобода...Взирах се насреща

   си и навътре и виждах Бога като вода,като вода и огън,като кръг който ме обгражда

   отвсякъде ,който  ме гори и изгаря,огън който усещам,но не пари.И вода,която ме за-

   лива но не дави Бяха "навсякъде и в същото време никъде". Взаимно се унищожаваха.

        И тогава видях началата на всички начала и краят на всички светове,които завърш-

   ват като мен- в Черната дупка.А за нея никой нищо не знае.Освен мен,сънущ я от векове,

   в своята малка "черна дупка",от която не искам да излизам. Все едно да се родя наново и

   да последвам образа на съдбата си.

    И АЗ РЕШИХ: САМ ПО СЕБЕ СИ ЧОВЕК Е ГРЕШКА,НО БОЖЕСТВЕНА.

       Ала достатъчно ли е да станеш убиец за да се слееш с Бога?Не ли по добре да си

  останеш затворник без Бог,за да изпиташ гнева му,да усетиш безсилието си,да

    изтърпиш наказанието стенейки.Там ли е Златното сечение между грешката

    и иронията?Може ли да се поправи човек,преструвайки се на Бог и може ли

   Бог да се превръща в човек/във всеки от нас/като Христос?

    Всичко до тук беше само една сънувана лъжа.И в последния си ден аз ще

     си остана един самотно нещастен човек,самозалъгващ се човек,който може

   и да е част от Бога,но никога Бог.Ако бях по-добър нямаше да убивам,а щях да

   се моля за своя мъчител.И той в някой свой живот щеше да ми прости/в друго мес-

   тообитание/.Сега затворих вратите за прошка,ще рече "вратите за рая".Но и това не

   е чак  толкова страшно,защото на този свят няма нищо страшно.Изтичащото време ще

  го помете и утре няма да има помен от тъмницата и Черните дупки.Те не съществуват,

  защото не знаят за себе си.

    .Който веднъж е прозрял света,не може да бъде ЕДИН,не може да бъде манипулатор,

  макар и на собствените си илюзии.Той вече няма "СВОЙ"  живот,свои болки скърби и

  радасти.Той е бил едно,а сега е "ВСИЧКИ".До там най- много може да стигне човек.Вче-

  ра е бил той,сега е друг.Той е никой.За него вече няма съдба нито собствена нито на

  другия.Преминавайки на другия бряг,  надскочил съдбата си,не означава,че си станал ве-

  чен,че си Бог,Вселена, "Всичко"и всякой.Сега отивам да съзерцавам светлината-лъч,да

  ставам по-добър и да  сънувам следващия си сън.

         Няма да произнасям Анатема срещу грешния човек.


                                                                 С.М. Аврелиев