събота, 10 март 2018 г.

Опрощение




               След малко ще ме вкарат в тъмницата.До живот.

Убих  човек.Циганин ,който ме ограбваше,заплашваше и успя

да ме наръга два пъти с нож.Стрелях в краката му,но единия кур-

шум бе разкъсал главен кръвоносен съд и кръвта му изтече докато

го превързвах .Половината тълпа крещеше да се обеси изнасилвача-

крадец,а другата половина викаха да се обеси - убиеца.Те ми състрадаваха

и съчувстваха,мислейки,че ще ме спасят от страданието"до животен затвор"

 Стори ми се странно,дори подло като предателство,докато

го осъзнах. В  друг случай и аз бих мислил така,но сега,това

не бе спасение за мен.Осъзнах,че живота е ЕДИН и неповто

рим.Не бях безбожник,но за миг се осъмних, преди да потече

 във вените ми ВЕЧНОСТ . И за пръв път се почувствах истински жив.

Бях готов  да изпия  всички земни болки до край,само тая Вечност да не

си отива.Да не ме напуска.Да бъде всеки миг в мен.За да издържа.И после...

Имам предвид усещането за Вечност не само в миговете на извънмерно,

нечовешко страдание,а такава каквато носим  като част от себе си,в себе

си.Или по-скоро ти си част от нея.

И това те прави свободен,щастлил и търпелив до края на земните  дни,

дадени ти от Бога,Системата ,а и от теб самия..Какво значение има

времето,когато ти вече не му принадлежиш?

Не принадлежиш и на себе си.Дори чувството на вина се е стопило.

Защото няма оправдание за стореното.Ти си част от цялото.И ако съумееш да

го запазиш ще го спасиш.В противен случай тълпата/без чувство за Вечност

е права/ "и ме хвърлете в обятията и ,за да ме разкъса".Без значение дали ме

мрази или обича.Можеш да бъдеш господар на себе си само далеч от това

общество,а и далеч от себе си. И за миг напусне ли те вечността,ти вече не

си жив.Ти ще умреш от вина.Без опрощение.


                                                                    С.М.Аврелиев