събота, 30 юни 2018 г.

НЕВИДИМИЯТ



                     От малък имам чувството,че мога да бъда видим и невидим.Не,разбира се,

по мое желание,а защото така се наложи или просто боговете си играт с мен.Не можех,

примерно да си обясня факта,че докато играем на народна топка,изведнъж топката се озовава

връцете ми,никой не я вижда,докато аз убивам противника си.Или пък,че немската овчарка

скача върху ми,но аз изчезвам и тя се връща при стадото.А и после,когато застрелях жена

си,защото тя не ме обичаше,но никой и никога не успя да ме осъди щото бях невидим.

   Много неприятности ми е струвала моята невидимост,много бели бях сторил,но и

често ми е "помагала." Примерно хората след тежка скръб/загубили близък човек или

просто любимо същество/,да се "сберът" в себе си и да продължат напред.Тежък е живо-

та на видимите хора,но и на невидимите на такива като мен, не е лек.Уж ни няма,ала

присъстваме и ни боли.Боли ни за нещата като тяло.

     Станах овчар. И дали се разхождах със стадото по билото на планината или покрай море-

то/,то беше близо/,така или иначе не привличах ничие внимание.Съмнявах се дори в овцете

ми дали са истински , прозрачни или както им викаха там-он лайн.И моят прост овчарски

акъл започна да заприличва на  не съвсем истински.Дори на Велик ден и Гергьовден,кога

то колехме агнета,печахме и ядяхме,на мен ми се струваха някак безвкусни и кухи.

Дори гостите викаха:

-Еи,бай Иване,ти да не си ги хранил тия хайванчета с въздух бе.Чи те са като изкуствени,

а преди какви бяха....Мръвка,чирек да отхапеш..,с вино да се олееш,жена ти да те изнасили.

   Не им се сърдя,съжалявам ги,че те направиха да стигнем до тук.Но си трая,мълча и

пак потъвам в моята невидимост.Щом аз не се виждам ,никой не може да ме открие.

Скучно ми е с тези големци и тъпо.Стадото ми е по-живо от всички тях.И бягам.Бягам

в невидимото.Там се чувствах неуязвим и спокоен,дори моят упорит спътник- съня ,не

бе в състояние да ме уплаши повече,защото ако умра ,не аз ще изчезна,а светът просто

ще престане да съществува.Моето АЗ беше недосегаемо,то беше единственото реално нещо

сред морето на "идеалноно" и виртоалното.Всичко останало беше измама,която само аз

можех да унищожа.Виждам как вървят хора,котки,кучета в редици и маршируват

вървят по улиците ,из хотелите, коридорите на големите фирми,едни се споглеждат

любовно,други с омраза,но всичко това няма нищо общо с моето съществуване.

   Съществувах само аз в противовес на всичко останало..

     Някакъв плешив тип ме пита защо пия без да ме вижда.

Отговарям му съвсем коректно

-За да стана като вас-видим и тъп.

    Той като,че не ме разбира,но леко се обижда и си тръгва.Походката му е педерастка.


        Чаках келнерите да дойдат,но те така и не ме забелязваха.Чувствах се изцяло

затворен в своята невидимост.Не изпаднах в депресия,по скоро в някаква

еуфория на самота.Приятна,несмущавана самота.Чувствах се щастлив и отчаян.

   По едно време ме заболя злъчката и аз си тръгнах,но пътьом си взех алкохол

от малко магазинче за да я успокоя.

    После се  размислих и си казах:Добре, щом аз съм невидим ,та значи ме

няма,защо ще ме боли една скапана злъчка.Тя част ли е от мен?

   Не,не е част-отвърна ми някакъв вътрешен глас-но тя е най-уязвимата

от твоята видима същност-злобата.

-Ала аз-опитах се да възроптая-не злобея

-Не,недей-това е твоята истинска същност ,тук на земята,твоя дявол,а

невидимата е твоя Бог.Познай кой ще победи.

-Естествено невидимата-рекох аз.

-Прав си,Ала преди това ще трябва да умреш.Запомни:И СМЪРТТА е раждане.

Още в евангелието на Йоана е речено:"Истина,Истина ви казвам,ако житното

зърно паднало в земята не умре,остава си само,ако ли умре пренася много

плод".


       Невидимият си рече:Добре,аз ще се скрия под земята,ще бъда все така невидим,

но дано за плода най -после настане време да бъде Видим.А,всъщност какво ли зна-

чи Видим и Невидим?.И Двете са халюцинации.

         На този свят всичко е болестно състояние на духа,преди да "Предаде Богу дух".

                                                                                  С.М. Аврелиев