четвъртък, 20 декември 2018 г.

Сълзата



                         
СЪЛЗАТА   ВЕЧНОСТ


Върху чистия, белия сняг
златни, жълти листа днес валят.
В преспи дебели слънцето пак
черви се от срам, като домат.

Тъй любовта ми – скъсан конец,
по който стигах до звездите,
днес е пречупен лавров венец,
хвърлен за храна на орлите.

Не бях орисан с лесна любов.
Гранитни канари разбивах.
И като тръпчив суров картоф
преглъщах ги. После почивах.

От тебе очаквах промяна.
Като другите не беше ти.
Не блесна пламък на измяна
никога от твоите очи.

Но в огън палещ ти ме хвърли.
В него и Духа ми изгори.
Рани с искри любовни, първи,
за любов надежди и мечти.

Тъй изгорен ме ти остави.
Но не угасна в мен любовта.
Като трън в окото ми плаваш…
Вечността става бистра сълза…

30.11.2018 г. 9.43
Русе








ЗА МАМА – С БОЛКА И ТЪГА


С Божествена сияеше, ти, светлина.
И милваше ме с мека топлина.
На земния ми кръстен път ти радостта.
Пътеводната, до небесния, звезда.

Душата моя, яростно самотна днес,
иконният ти лик единствено зове.
Майко свята, сега си в други светове.
А на кого синът ти “мамо” да рече?!

Остана спомен от прегърбена снага,
до гроб превивана над черната земя.
И светнали очи, големи колкото мечта,
но пълни с всичката нерадост и тъга.

Аз пак съм, мале, в селския ни светъл дом.
И пак се стеле от комина топъл дим.
А във някой ъгъл скрити, невидими,
с татко двамата при мен сте ми, любими.

Но няма “мамо” аз на кого да река.
И да целуна най-любимата ръка.
А само сняг се сипе тъжно във нощта…
С тъга и жал е пълна цялата земя!...

19.12.2018 г. 8.31 ч.    Мама почина на 5.12.2018 г. в 10.06 ч.
Русе                              Душата ми е само стон…