понеделник, 21 ноември 2016 г.

Когато животът се сбира в шепа.




                        Родих се/ родил съм се/ уж нормален-2100гр. Даже в кувиоз не са

                ме поставяли.Само дето ме объркали и дали на майка ми да кърми друго

               бебе. Та може би за това ,до ден днешен,тя вика,че сме "две"/ двама/-АЗ и ТО.

                А вече на възраст достолепна ,тя вярва,че и двете са живи: "АЗ" и "ТО" и

               постоянно търси ту "едното", ту "другото".

                 Както и да е.Като се прибрала в къщи/заедно с мен/ ме изкъпала и по ука-

               зания на бабите ме намазала със свинска мас и сурово яйце.Да не мириша.

              Ала от тогава,подозирам аз,се вмирисъл целия ми живот.Щото яйцето било

              развалено,а със солта прекалила.И обмяната на веществата ми се нарушила.

              Нещо се изкривило в мен.И както съм се развивал биологично правилно,

             изведнъж хормоните ми почти отказали да секретират,а с това и разтежът ми

             се забавил. И до сега,вече на години ,съм само метър и петдесет. "Развалила

             ла се машинката -често повтаряше баба-но нищо.Всичко е от Бога може да

             порастеш пък на акъл? Уповавай се на Бога и той ще те спаси.Те майките гре-

             шат още когато зачеват,щото не знаят що го правят и колко мъка ще донесат

            още на този свят".

               Расъл-недорасъл,тръгнах да взема образованието си,като всички останали.

            Там се сблъсках с много неприязън и гадни копелета,които се надсмиваха

            на ръста ми и викаха,че толкова е и ума ми/макар че главата ми беше голяма/.

            С усилие,лоши чувства и страх ходех на училище,но някак си минаха годи-

            ните и завърших.Всъщност не знам дали аз бях взел средно образование или

            някой ми го беше подарил.А може и в къщи да са ми го донесли?

            Но в едно съм сигурен:не мразех хората/ макар да правеха всичко възмож-

            но за това/,а те ме мразеха.Разбирам ги.Така е устроен човека- да не приема

            различното. В случая и уродливото/ поради моето недоразвито тяло,а ве-

            роятнои поради  слабите  ми умствени способности/.Второто не можех

           да преценя  сам.Виждах го само в светналите очи на съученичките и изкриве-

           ните в сдържан присмех на момчетата,когато ме изпитваха.Четях по цяла

           нощ,но щом ме вдигнеше учителят  не можех да възпроизведа нищо.Знаех,че

          знам повече от другите,но то си оставаше в мен,без да мога да го изложа.Ина-

          че постоянно разговарях с някакъв въображаем събеседник.И той казваше,че

          съм убедителен.Аз бях доволен на съдбата,че ме срещна с този измислен събе

         седник. Научих се да говоря истината и да ходя изправен,макар и леко изгърбен

         от болките в шийните прешлени.Понякога живота ми ставаше ад от тези болки,

         но престанеха ли ,макар за малко, чувствах живота като дар Божи,който се побира

        в двете ми шепи и аз го стисках за да не го изпусна.

          Явих се като на майтап на изпит в Софийския  университет,а те дали на майтап,

       дали на истина взеха,че ме приеха във факултета по "Соцология и политология".

        Майка ми и баща ми нямаха пари и аз дълго се чудих дали да се заема отново с

       ученето или да потърся щастието си в чужбина /където не се присмиват толкова

       на дребните хора/.

        В края на краищата надделя първото.Представях си сладостите на студентския жи-

      живот:безделие, театри,барове и дискотеки...изобщо нов живот.

       Учих  четири години и криво-ляво завърших тая пуста политология.Едва ги идържах

     тия многоумни всезнайковци преподаватели,бивши комсомолски активисти и пре-

     подаватели по "научен комунизъм",а сега върли защитници на либерализма и пазар-

    ната икономика.Думи,които у нас,в България никога не са имали съдържание и ся-

   каш никога няма да се изпълнят с такова.Така беше и с всички останали думи в тяхни-

  те уста.Кухи и неубедителни.А лекетата колеги им се натягаха,само и само да запри-

  личат на тях и един ден да сложат вратовръзките и да им вземат местата.

   Върнах се вкъщи да се похваля какво високо образоние съм взел и как съм успял в го-

  лемия град,ала майка ми не закъсня да напомни за пресолената мас и развалените яйца.

    И тогава отново нещо се пречупи в мен.Този голям град и това "уж Високо" образова-

  ние бе свършило своето. Омраза ме раздираше отвътре.Мразех не другите, а себе си,

  че се бях поддал да стана като тях.Един от тях.Около мен имаше само предателства,

  свинксове,призраци и пирамиди от илюзии.

    Аз бях умрял с този с който ме бяха разменили.