петък, 3 февруари 2017 г.

Красавицата и смъртта




КРАСАВИЦАТА   И   СМЪРТТА

                                                                                 На Любка Шопова
                                                                                 in memoriam

Красавицата на квартала се спомина.
Деветдесет навършила бе тя години.
От некролога с поглед рус ми се усмихва
едно момиче, хубаво като молитва.

Осиротя кварталът без тази красота.
И земята цяла грозна стана, опустя.
От некролога само снимката прекрасна
напомня, красота че тука е израсла.

А в тиха вечер, месецът кога изгрее
и нито лист потрепва, нито птичка пее,
бавно небесата сини се отварят там
и…звезда изгрява,… нова,… над света смълчан…


                                                                               Тодор БИЛЧЕВ - Русе





















ПОСЛЕДНИЯТ   ВЛАК


Не гоня вече никакви влакове.
Всичко, що можех да хвана, изпуснах.
Ала дори и Божите знакове,
дето Съдбата ми прати пропуснах.

Орисан да не видя бях, че грее
в тъмата светлината на душата.
И туй човекът тленен, че светлее
с Духа си, вечно бодър, на земята.

Но днес на гарата ме чака влакът,
последният, със който ще замина
за там, където винаги ме чакат.
И няма никога да си замина.

Затуй не бързам. Влакът ще ме чака.
Че туй е влакът за всички родени.
И релсите му чак тогава тракат,
когато мъртви само са качени.

И ще политне в звездните простори,
пълен с разума ни земен този влак.
Вселената за миг ще се отвори.
Няма никога да има вече мрак...

                                                                               Тодор БИЛЧЕВ - Русе