понеделник, 8 януари 2018 г.

На юг от рая


138

НА ЮГ КЪМ...АМЕРИКА


При този студ, при този мрак, при този спад
замръзна и Ниагарският водопад.
Не у нас. А в Америка всемогъща.
Мраз и студ я в зимна приказка превръща.

А днес при нас пустинно слънце ни пече.
Всичко се смее, грее, цъфти и расте.
Дали сме на юг ние сега отишли?
Американците, ли,...при нас са дошли?...

4.01.2018 г. 19.09 ч.
Русе


























139

СЪНЯТ НА СМЪРТТА


Изгоряха на живота ми кладите.
Само сива пепел днес в душата таи.
И макар сърце да тупти като младо,
златна есен от косите вече вали.

Като факла все още светят очите.
Ала чувства и страсти бавно угасват.
Застиваща пепел сивее в косите.
По светлини други душа се захласва.

Но във миг от мъглата бавно изплува
силует на жена, добра и красива.
И мисля си, сигурно, аз, че сънувам.
Но жената върви, към мене отива.

И ето ни двама в прегръдка голяма.
И аз я целувам, и тя ме целува.
Но в миг се събудих и...нея я няма...
Чак тогава разбрах – смъртта съм сънувал!...

5.01.2018 г. 3.53 ч.
РусеТ.Билчев