събота, 21 май 2016 г.

ДОКОСВАНЕ ДО СМЪРТТА




             За пръв път се срещнах със смъртта когато бях на пет години.Погребваха  ня-

       какъв човек,а аз се засякох  с процесията точно на един мост,при,който и до ден

       днешен като преминавам , потръпвам несъзнателно,от вече забравено,

       но живеещо в душата ми - чувство-спомен.

       Тогава се заставаше мирно пред мъртвите,независимо познати,близки или не.

       И аз застанах така,с изпънати ръчички и сведен поглед.И за пръв път усетих с душата

      и тялото си що е смърт.За детето ,ТЯ е бездна,в която потъваш и вече те няма.

       А   да те няма не е лесно. ТА аз усетих смъртта с всяка фибра на малкото си тяло,

      която,обаче,не идваше от смъртника, който не виждах,и както казах непознавах,

      а от духовата музика, коят вървеше пред  катафалката.

        Така,както всичко бе притихнало и замряло,изведнъж се чу смразяващия писък

     на кларинета,а после се въззеха гласовете на флигорната,тромбона,валдхорната,

     а отзад ги сподиряха редките удари на големия барабан/тъпана/.Въздуха се разлю-

     ля и замириса на смърт.От тогава за мен смъртта е  пълна-пълна не с прискърбни физионо-

     мии и доволни гласове,че все още не са на мястото на мъртвеца,а с разтърсващото

     раздвижване на въздуха, с движението на звуците,които се възнасят над света и

    потъват в небето.

     Беше зашеметяващо  - красиво...Стоях мирно дълго след като опашкаката се извървя.

    Стоях и слушах духовата музика. Днес вече я няма. Когато умра бих

   желал да ме изпратят с такава музика.Малко вероятно е,но нали имаме право да помеч-

   таем .И,ако тук,на този свят мечтите рядко се случват,то поне в смъртта ни да се слу-

   чат веднъж.Няма нищо по красиво от смъртта изпратена с духова музика.Така го запомних...